Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2014, sygn. ILPP1/443-891/14-2/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-891/14-2/AI

Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Liceum Ogólnokształcącego , przedstawione we wniosku z dnia 17 września 2014 r. (data wpływu 25 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Głównym przedmiotem działalności jednostki jest działalność oświatowa - zgodnie z ustawą o VAT zwolnioną z opodatkowania, jednakże osiąga ona w niewielkim zakresie przychody z wynajmu pomieszczeń Szkoły. Szkoła jest jednostką organizacyjną Powiatu działającą w formie jednostki budżetowej, zarządzającą pomieszczeniami we własnym imieniu i na własny rachunek.

Uchwałą Rady Powiatu określono zasady gospodarowania powiatowym zasobem nieruchomości określając wysokość i zasady pobierania opłat za korzystanie z pomieszczeń Szkoły. Opłaty za wynajem dokumentowane są wystawianymi przez Szkołę rachunkami, na których jako wynajmujący wskazywana jest Szkoła. Opłaty te pobierane przez Szkołę stanowią dochód budżetu Powiatu. Liceum Ogólnokształcące jako jednostka budżetowa posiada NIP nadany jako podatnikowi podatku VAT i jest zarejestrowane jako podatnik VAT podatnik VAT zwolniony. W chwili obecnej zwolniona nie dokonuje rozliczeń dla celów podatku od towarów i usług, gdyż korzysta ze zwolnienia przewidzianego w art. 113 ustawy o podatku od towarów i usług ze względu na niską wartość sprzedaży. Sprzedaż obejmuje dzierżawę i najem pomieszczeń Szkoły.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00