Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2014, sygn. IBPBI/2/423-1236/13/BG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1236/13/BG

- sposobu ustalania różnic kursowych powstałych w związku z zagranicznymi podróżami służbowymi pracowników,
- konsekwencji podatkowych zwrotu niewykorzystanej zaliczki przez pracowników.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 18 września 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 24 września 2013 r.), uzupełnionym 19 grudnia 2013 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • sposobu ustalania różnic kursowych powstałych w związku z zagranicznymi podróżami służbowymi pracowników jest nieprawidłowe,
  • konsekwencji podatkowych zwrotu niewykorzystanej zaliczki przez pracowników -jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2013 r. złożono do tut. Biura wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • sposobu ustalania różnic kursowych powstałych w związku z zagranicznymi podróżami służbowymi pracowników,
  • konsekwencji podatkowych zwrotu niewykorzystanej zaliczki przez pracowników.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 6 grudnia 2013 r. Znak IBPBI/2/423-1236/13/BG wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano 19 grudnia 2013 r.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą urządzeń chłodniczych i związanego z tymi urządzeniami wyposażenia. Produkcja odbywa się na podstawie otrzymanego zezwolenia z 17 lutego 2010 r. na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Zezwolenie udzielono w oparciu o ustawę z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 42 poz. 274) oraz rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie (...) specjalnej strefy ekonomicznej. W ramach prowadzonej działalności pracownicy wszystkich działów firmy w tym zwłaszcza działu handlowego i działu serwisu wysyłani są w zagraniczne podróże służbowe. Podróże te obejmują wyjazdy zarówno po krajach europejskich, jak i kontynentu Azji, Afryki, Ameryki Południowej. Zlecenia wyjazdów służbowych zrealizowane są celem montażu urządzeń chłodniczych sprzedanych zagranicznym odbiorcom jak i serwisu (gwarancyjnego, pozagwarancyjnego, odpłatnego), przeglądu i konserwacji produkowanych przez Spółkę urządzeń chłodniczych bezpośrednio na obiektach wskazanych przez zagranicznych odbiorców. Znacząca część zagranicznych wyjazdów delegacyjnych stanowią podróże służbowe pracowników działu handlowego celem zdobycia nowych rynków zbytu, utrzymania dotychczasowych kontaktów handlowych z pośrednikami zagranicznymi oferującymi urządzenia chłodnicze np. do wyposażenia sklepów wielkopowierzchniowych. Często są to także wyjazdy celem szczegółowego omówienia warunków realizacji kontraktów handlowych zarówno pod względem finansowym, technicznym na danym obiekcie i dalszej współpracy np. zapewnienia serwisu, dostawy oryginalnych części zamiennych, modernizacji wyposażenia chłodniczego itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00