Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.06.2014, sygn. IBPBI/2/423-284/14/SD, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-284/14/SD

Czy w świetle art. 15b ust. 2 ustawy o pdop, Spółka zobowiązana będzie do korekty kosztów uzyskania przychodów w sytuacji, gdy zapłata zobowiązania z faktury nabycia towaru zwykłego nastąpi z opóźnieniem, nie dłuższym jednak niż 35 dni (okres rotacji) od daty upływu terminu płatności (90 dni) określonego na fakturze?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 3 marca 2014 r. (data wpływu do tut. BKIP 6 marca 2014 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie zastosowania art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 marca 2014 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie zastosowania art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka (dalej również jako: Wnioskodawca) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Spółka jest podmiotem zajmującym się głównie sprzedażą hurtową i detaliczną słodyczy i pieczywa cukierniczego. W ramach swojej działalności Spółka dokonuje zakupów towarów handlowych (słodyczy) od stałych dostawców ze Słowacji (firm powiązanych kapitałowo). Termin płatności wynikający z faktur wystawionych przez dostawców na Spółkę wynosi każdorazowo 90 dni od daty ich wystawienia. Zakupione towary są następnie odsprzedawane przez Spółkę podmiotom trzecim. Odsprzedaż tych towarów następuje w różnych okresach w zależności od kategorii towaru handlowego. Sprzedaż towaru zwykłego prowadzona jest przez okres całego roku i dokonywana jest zazwyczaj w okresie 35 dni od daty nabycia (jest to średni okres rotacji towarów zwykłych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00