Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.02.2014, sygn. IPPP3/443-1194/13-2/MKw, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1194/13-2/MKw

Udokumentowanie udzielanych premii pieniężnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 grudnia 2013 r. (data wpływu 27 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania udzielanych premii pieniężnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 grudnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania udzielanych premii pieniężnych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. jest przedsiębiorstwem z siedzibą na terytorium Polski, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług , prowadzącym działalność przede wszystkim w zakresie dystrybucji i marketingu szeregu produktów/marek grupy U. z branży FMCG. Sprzedawane przez Spółkę produkty/towary nabywane są przede wszystkim przez:

  • dystrybutorów, którzy zazwyczaj odsprzedają je m.in. hurtownikom, lokalnym i regionalnym sieciom detalicznym oraz placówkom detalicznym;
  • duże sieci sprzedaży detalicznej.

W związku ze wskazanymi kanałami dystrybucji, Spółka dzieli odbiorców towarów na odbiorców bezpośrednich (tj. dystrybutorzy i duże sieci sprzedaży detalicznej), którzy bezpośrednio nabywają towary od Spółki oraz odbiorców pośrednich (m.in. hurtownicy, lokalne i regionalne sieci detaliczne, placówki detaliczne).

Ze względu na wysoką konkurencję na rynku FMCG, w celu wsparcia sprzedaży produktów Spółka udziela odbiorcom pośrednim i bezpośrednim premii pieniężnych. Premie są wypłacane w przypadku spełnienia określonych warunków (w dalszej części opisu zdarzenia przyszłego Spółka przedstawia wybrane - będące przedmiotem wniosku rodzaje premii).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00