Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.02.2014, sygn. IPPP1/443-1317/13-3/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1317/13-3/EK

Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów z zamiarem wykorzystania ich do działalności opodatkowanej, a następnie niewykorzystanych do tej działalności z powodu zniszczenia.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2013 r. (data wpływu 16 grudnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów z zamiarem wykorzystania ich do działalności opodatkowanej, a następnie niewykorzystanych do tej działalności z powodu zniszczenia jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 grudnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów z zamiarem wykorzystania ich do działalności opodatkowanej, a następnie niewykorzystanych do tej działalności z powodu zniszczenia.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi dystrybucję i sprzedaż hurtową oferując szeroki asortyment towarów w szczególności z branży budowlanej i wykończeniowej, artykuły z zakresu chemii budowlanej, techniki zamocowań, narzędzi malarskich i budowlanych oraz szereg innych materiałów służących do prac remontowo budowlanych. Towary były zlokalizowane w wynajętym punkcie handlowo magazynowym w M.

Towar z wyżej wymienionego miejsca był dostarczany do kontrahentów na stałe współpracującymi z Wnioskodawcą, oraz była prowadzona sprzedaż na miejscu w punkcie handlowym. Wnioskodawca posiadał znaczny stan magazynowy, który pozwalał utrzymać ciągłość sprzedaży. Celem zapewnienia należytego nadzoru nad stanem magazynowym zatrudniany był na etacie magazynier a Wnioskodawca prowadził dokładną ewidencje stanu magazynowego.

Stan magazynu monitorowany był systematycznie, co kwartał wykonywany był spis z natury (tzw. inwentaryzacja ciągła). Obowiązkiem magazyniera było utrzymanie prawidłowego i zgodnego z dokumentami stanu magazynu, poprzez nadzór nad czynnościami związanymi z przyjmowaniem, składowaniem, ochroną, kontrolą, ewidencją i wydawaniem towaru z magazynu. Odpowiedzialność za stan magazynu spoczywał na magazynierze jak również na Wnioskodawcy, który miał obowiązek kontroli magazyniera czy prawidłowo wywiązuje się z powierzonych mu obowiązków związanych z obsługą powierzonego mu mienia w postaci magazynu Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00