Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.05.2014, sygn. IPPB3/423-370/14-2/JBB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-370/14-2/JBB

Czy w przedstawionej powyżej sytuacji, kwota uiszczona tytułem pobranego od zagranicznego kontrahenta sprzedawcy podatku u źródła, będzie mogła być przez Spółkę zaliczona do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2014r. (data wpływu 19 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy zapłacony podatek u źródła jest dla Spółki kosztem uzyskania przychodu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy zapłacona kwota podatku u źródła będzie mogła być zaliczona przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

W. Sp. z o.o (zwana dalej W., Wnioskodawcą lub Spółką) to jeden z największych touroperatorów w Polsce, który należy do międzynarodowego koncernu turystycznego O. W. sprzedaje usługi turystyczne poprzez sieć własnych placówek w postaci biur sprzedaży oraz poprzez agentów. Sprzedaż dokonywana jest również w Internecie. W celu zareklamowania i promowania swojej działalności oraz uatrakcyjnienia swojej oferty sprzedaży, Spółka nabywa różnego rodzaju zdjęcia, które umieszcza na swojej stronie internetowej, w katalogach z oferowanymi imprezami turystycznymi, plakatach, banerach, etc. Zakup zdjęć, a w zasadzie licencji do ich używania i rozpowszechniania, dokonywany jest przede wszystkim od zagranicznych firm. Zdjęcia przesyłane są drogą elektroniczną. Poprzez akceptację regulaminów zakupu licencji do zdjęć, które umieszczane są na stronach sprzedawcy, między kupującym i sprzedającym następuje zawarcie umowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00