Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.10.2014, sygn. IPPB4/415-591/14-2/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-591/14-2/AM

Korzystanie na jednakowych warunkach z programu lojalnościowego i z rabatów przy zakupie towarów lub usług przez nieograniczone grono osób nie powoduje powstania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Kwota udzielonego rabatu nie stanowi również nagrody związanej ze sprzedażą premiową i nie podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. Biorąc powyższe pod uwagę, należy stwierdzić, że z tytułu udzielonego rabatu na Wnioskodawcy jako płatniku nie będą ciążyły obowiązki wynikające z treści 30 ust. 1 pkt 2 i art. 41 ust. 7 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.), oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 lipca 2014 r. (data wpływu 25 lipca 2014 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych z tytułu udzielonych rabatów w ramach programu rabatowego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą w przeważającej części na sprzedaży wyrobów kosmetycznych i toaletowych. W ramach tej działalności Wnioskodawca zamierza uruchomić specjalny program rabatowy. Do programu będzie mogła przystąpić każda osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej. Warunkiem przystąpienia do programu będzie złożenie oświadczenia (deklaracji) o przystąpieniu do programu z jednoczesną akceptacją regulaminu programu rabatowego. Zgodnie z planowanym regulaminem, aby uzyskać rabat, Klient zarejestrowany w programie rabatowym będzie musiał dokonać zakupu towaru (m.in, osobiście, telefonicznie, mailowo, za pośrednictwem platformy internetowej). Sprzedaż towarów dla Klientów w programie rabatowym będzie dokonywana wyłącznie na rzecz osób fizycznych występujących w charakterze konsumenta, tj. na potrzeby własne tych osób. Każdy Klient, który przystąpi do programu, będzie miał możliwość zwiększenia rabatu, który będzie mu przysługiwać z uwagi na dokonane przez niego zakupy. Zwiększenie przysługującego danemu Klientowi rabatu nastąpi także w przypadku, gdy Klient poleci ofertę Wnioskodawcy innym klientom (np, swoim znajomym, rodzinie). Polecenie oferty Wnioskodawcy innym osobom, w celu uzyskania dodatkowego rabatu, będzie zależne wyłącznie od woli Klienta. Dla ułatwienia Klientom możliwości polecenia produktów innym osobom, Wnioskodawca dopuszcza mechanizm polecania Ich w formie elektronicznej (np. w postaci linku do jakiegoś produktu). Klienta z Wnioskodawcą nie będzie łączył żaden stosunek prawny typu umowa o świadczenie usług, zlecenie itp. Sfinalizowanie zakupu towaru przez nowego Klienta spowoduje naliczenie dodatkowego rabatu na koncie osoby polecającej (tj. na koncie Klienta). Rabaty, które naliczą się na koncie Klienta, umożliwią dokonanie zakupu towarów u Wnioskodawcy w obniżonej cenie, jednak cena nie zostanie obniżona poniżej wartości 1 zł. Rabaty nie będą obejmowały kosztów przesyłki. Zgodnie z planowanym regulaminem programu rabatowego, rabaty naliczające się na koncie osoby zarejestrowanej w programie rabatowym (tj. na koncie Klienta) nie wykorzystane do kolejnych zakupów u Wnioskodawcy, będą po pewnym czasie ulegały przedawnieniu. W przypadku upłynięcia terminu ważności rabatu, będzie on odejmowany od aktualnego bilansu rabatowego uczestnika programu. Rabaty wykorzystywane do zakupów będą zużywane chronologicznie, tj. najpierw będą wykorzystywane rabaty najstarsze. Program nie będzie służył generowaniu zysków dla uczestników programu (Klientów) - nie będzie dochodziło do wypłaty świadczeń w jakiejkolwiek formie, w tym także nie będzie możliwa wymiana kwoty uzyskanego rabatu na pieniądze lub inne towary lub usługi. Rabat będzie jedynie obniżał cenę kolejnego kupowanego przez Klienta towaru.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00