Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.01.2015, sygn. ITPB1/415-1085/14/PSZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-1085/14/PSZ

Czy podatnik do kosztów uzyskania przychodów może zaliczyć stratę jaką osiągnie na skutek ujemnej różnicy między ceną planowanego zbycia opakowań (służących do pakowania wafelków), które w związku z wejściem w życie ww. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nie mogą zostać użyte w procesie produkcji produktów cukierniczych gotowych do sprzedaży, a ceną uiszczoną przez Pana w związku z zakupem opakowań?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2014 r. (data wpływu 29 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Prowadzi Pan działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. W związku z prowadzoną działalnością ma Pan obowiązek i prowadzi księgi rachunkowe (pełna księgowość). Głównym przedmiotem działalności jest produkcja sucharów i herbatników, produkcja konserwowanych wyrobów ciastkarskich i ciastek (kod PKD 10.72.Z). W celu uzyskania przychodu - sprzedaży wyrobów cukierniczych - pojedynczo pakowanych wafelków, w okresie od 2005 r. do 2014 r. nabył Pan opakowania (folie pojedynczo pakowanych wafli z nadrukiem nazw wafli, producenta i innymi wymaganymi prawem informacjami) wyrobów cukierniczych. Koszt zakupu opakowań nie został do tej pory ujęty jako koszt uzyskania przychodu, ponieważ zgodnie z polityką finansową prowadzonej działalności gospodarczej towary nabyte w celu ich wykorzystania w procesie wytworzenia finalnych produktów (tj. opakowanych produktów cukierniczych gotowych do sprzedaży) zostaje zaliczony do kosztów uzyskania przychodu w momencie zużycia opakowań (tj. użycia opakowań do zapakowania produktów cukierniczych), a opakowania te nie zostały do tej pory użyte. Opakowania te nie będą mogły zostać użyte w procesie przygotowania produktów finalnych, ponieważ nie spełniają one wymogów prawa Unii Europejskiej, tj. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany Rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/ WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/13/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004. Rozporządzenie wchodzi w życie w dniu 14 grudnia 2014 r. Rozporządzenie wprowadza zmiany, które powodują, że opakowania zakupione przez Pana nie mogą zostać użyte jako niespełniające wymogów prawa unijnego. Podstawowe różnice między prawem dotychczas obowiązującym a wchodzącym w życie w dniu 14 grudnia 2014 r. są następujące:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00