Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.08.2015, sygn. ITPB2/4511-617/15/IL, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Zwrot wydatków związanych z rozbudową budynku mieszkalnego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), w związku z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 18 maja 2015 r. (data wpływu 20 maja 2015 r.), uzupełnionym w dniu 10 sierpnia 2015 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zwrotu osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w zakresie zwrotu wydatków związanych z rozbudową budynku mieszkalnego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 10 sierpnia 2015 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zwrotu osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w zakresie zwrotu wydatków związanych z rozbudową budynku mieszkalnego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca dokonał rozbudowy budynku mieszkalnego położonego na działce nr 205, polegającej na dobudowaniu 8 pokoi gościnnych, z wejściami od zewnątrz, 4 stryszków jako pomieszczeń gospodarczych nad pokojami zewnętrznymi, tarasów zadaszonych od strony wschodniej i zachodniej, tarasów otwartych pomiędzy stryszkami od strony północnej i południowej bez zadaszenia. Inne rozwiązanie niż zewnętrzne wejścia do dobudowanych pokoi tj. wejście przez przedpokój i sypialnię Wnioskodawcy (przez ściany nośne szczytowe) byłoby technicznie niemożliwe. Wnioskodawca jest po rozwodzie i wraz z byłą żoną są rolnikami. Po rozwodzie, po ugodowym podziale mają po 4 pokoje gościnne, które zgodnie z prawem może mieć rolnik, z czego 5 pokoi jest w toku prac wykończeniowych. Pozwolenie na budowę dotyczyło wyłącznie rozbudowy budynku mieszkalnego. Do chwili obecnej Wnioskodawca nie prowadził i nie prowadzi gospodarstwa agroturystycznego. Pokoje gościnne, które posiada nie są na wynajem tylko są przeznaczone jako pokoje gościnne, a nie do wynajmu na stałe i znajdują się we wspólnym budynku mieszkalnym. Dom z rozbudową posiada jedno ujęcie wodne, wspólną kanalizację, jedno przyłącze energii elektrycznej, wspólne centralne ogrzewanie. Dom Wnioskodawcy i jego byłej żony nie jest pensjonatem, ani hotelem tylko rozbudowanym domem mieszkalnym na wsi, a część rozbudowana nie jest wykończona w 70%. Według Wnioskodawcy budynek mieszkalny po rozbudowie w całości zaspokaja jego i byłej żony potrzeby. Wnioskodawca wskazuje, że dom był budowany i nadal jest rozbudowywany jako dom dla rolników na wsi. Nigdy nie miał on i nie ma zamiaru przekształcać domu na pensjonat, wynajem na stałe, hotel, motel itp. Wydatki na przedmiotową inwestycję Wnioskodawca poniósł i ponosi począwszy od uprawomocnienia się decyzji kończącej na rozbudowę budynku mieszkalnego. tj. od kwietnia 2011 r. Wnioskodawca, ani jego była żona nie korzystali i nie korzystają z żadnych dopłat unijnych, ani z żadnych innych dopłat dofinansowań na ten cel.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00