Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.04.2015, sygn. ITPP2/4512-137/15-2/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-137/15-2/RS

W zakresie opodatkowania wpłat oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego i otrzymania zwrotu podatku związanego z realizacją projekt pn. ...".

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 lutego 2015 r. (data wpływu 9 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wpłat oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego i otrzymania zwrotu podatku związanego z realizacją projekt pn. ..." jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lutego 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wpłat oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego i otrzymania zwrotu podatku związanego z realizacją projekt pn. ...".

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Gmina planuje realizację projektu instalacji solarnych na budynkach mieszkalnych będących własnością osób fizycznych (kolektory płaskie będą posadowione głównie na dachach, rzadko na ścianach, pozostała część instalacji wewnątrz budynków) oraz instalacji solarnych na 4 obiektach użyteczności publicznej w miejscowościach Gminy. Planując przystąpienie do realizacji projektu wypełnia swoje ustawowe zadania. W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność, natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, sprawy ochrony środowiska i przyrody należą do zadań własnych gmin. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.), art. 403 ust. 2, w związku z art. 400a ust 1 pkt 21 i pkt 22, finansowanie ochrony środowiska w zakresie przedsięwzięć związanych z ochroną powietrza i wspomagania wykorzystania lokalnych źródeł energii odnawialnej oraz wprowadzania bardziej przyjaznych dla środowiska nośników energii określa jako zadanie własne gmin. Z kolei, zgodnie z treścią art. 216 ust. 2 pkt 6 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wydatki budżetów gmin mogą być przeznaczone na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ww. ustawy. Kwoty dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego) są środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00