Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2015, sygn. ITPB1/4511-1003/15/HD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/4511-1003/15/HD

Skutki podatkowe otrzymania środków pieniężnych na podstawie wyroku sądowego po zakończeniu roku rozliczeniowego z tytułu wyrównania zaniżonej dotacji oświatowej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2015 r. (data wpływu 6 października 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania:

  • środków pieniężnych na podstawie wyroku sądowego po zakończeniu roku rozliczeniowego z tytułu wyrównania zaniżonej dotacji oświatowej jest nieprawidłowe;
  • odsetek za zwłokę w wypłacie ww. wyrównania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 października 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania środków pieniężnych na podstawie wyroku sądowego po zakończeniu roku rozliczeniowego z tytułu wyrównania zaniżonej dotacji oświatowej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni prowadzi niepubliczne przedszkole na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. nr 95, poz. 425) Wnioskodawczyni otrzymuje z budżetu gminy dotacje dla niepublicznych przedszkoli.

Jednocześnie Wnioskodawczyni wskazuje, że od 2011 r. otrzymuje dotacje w zaniżonej wysokości. Burmistrz miasta czynnością z dnia 20 marca 2012 r. przyznał Wnioskodawczyni od miesiąca stycznia 2012 r. dotację w wysokości 486 zł 82 gr na jedno dziecko miesięcznie, nie przyjmując przy obliczaniu wysokości miesięcznej stawki dotacji na każdego ucznia uczęszczającego do placówki niepublicznej wychowania przedszkolnego pełnej podstawy naliczenia tej dotacji, tj. przyjmując, iż podstawą obliczenia wysokości ww. dotacji są wprawdzie ustalone w budżecie danej gminy wszystkie bieżące wydatki ponoszone w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, z wyłączeniem wydatków Rozdziału 80484 Stołówki szkolne i przedszkolne oraz wydatków w wysokości opłat wnoszonych przez rodziców na rachunek budżetu jednostki samorządu terytorialnego za świadczenia udzielane przez publiczne przedszkola prowadzone przez gminę w czasie przekraczającym wymiar zajęć, o których mowa w przepisach art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o systemie oświaty oraz opłat za korzystanie z wyżywienia w tych przedszkolach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00