Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.01.2015, sygn. ILPB3/423-560/14-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-560/14-2/PR

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na konsumpcję ponoszonych w trakcie spotkań biznesowych z klientami lub potencjalnymi klientami spożywaną w restauracji lub w siedzibie Spółki.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z 20 października 2014 r. (data wpływu 22 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność poligraficzną w zakresie produkcji i sprzedaży etykiet samoprzylepnych. Wyroby Spółki sprzedawane są na rynku krajowym jak i zagranicznym. W celu pozyskania nowych klientów jak również utrzymania tych już zdobytych, kierownictwo Spółki oraz jej pracownicy, odbywają szereg indywidualnych spotkań z klientami, których celem jest omawianie dalszej współpracy lub podejmowanie zupełnie nowej.

Spotkania z klientami odbywają się w siedzibie Spółki jak również poza jej siedzibą np. w restauracjach.

Miejsce spotkań uzależnione jest od ich celu. Jeżeli celem spotkania jest pozyskanie nowego klienta, podpisanie umowy, negocjowanie kontraktu lub zawarcie umowy, wówczas spotkanie może odbyć się w restauracji i zazwyczaj rozmówca Spółki zapraszany jest na posiłek (obiad, lunch, kolacja), który spożywany jest w miejscu prowadzonych rozmów.

Jeżeli celem spotkania jest szkolenie pracowników, omawianie bieżących spraw Spółki lub uruchomienie procesu produkcji etykiety, w którym bierze udział kontrahent, wówczas spotkania te odbywają się w siedzibie Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00