Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.03.2015, sygn. ILPP2/4512-1-2/15-4/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-2/15-4/MN

Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu świadczenia usług budowlanych częściowy odbiór usług (FIDIC).

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 30 grudnia 2014 r. (data wpływu 2 stycznia 2015 r.) uzupełnionym pismem z 5 marca 2015 r. (data wpływu 6 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu częściowego wykonania robót budowlanych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 stycznia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu częściowego wykonania robót budowlanych. Wniosek uzupełniono pismem z 5 marca 2015 r. (data wpływu 6 marca 2015 r.) o doprecyzowanie zadanego pytania oraz własne stanowisko w sprawie.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest firmą świadczącą między innymi usługi budowlano-montażowe. W bieżącym roku Wnioskodawca podpisał kontrakt z jedną z okolicznych Gmin na budowę kanalizacji sanitarnej i deszczowej w miejscowościach należących do Gminy. Podpisany kontrakt ma zapewnić prawidłową gospodarkę ściekową na terenie gminy w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską. W związku z powyższym, akt umowy został sporządzony na podstawie warunków kontraktowych dla budowy dla robót inżynieryjno -budowlanych projektowanych przez zamawiającego (FIDIC czerwony). W rozdziale 14 umowy, zatytułowanym Cena kontraktowa i zapłata, określone zostały warunki zapłaty za wykonywane usługi. Nie ma mowy o konkretnych terminach zobowiązujących do częściowego odbioru wykonanych robót, który byłby podstawą do wystawienia faktury VAT. Określono jedynie, że żadna kwota nie będzie Wnioskodawcy (wykonawcy) poświadczona ani wypłacona, zanim Gmina nie otrzyma, od własnego Inżyniera Rezydenta, zatwierdzonego częściowego Rozliczenia i dokumentów towarzyszących, na podstawie których wydawane jest Przejściowe Świadectwo Płatności, potwierdzające kwotę należną. Gmina ma wówczas obowiązek zapłaty Wnioskodawcy, za częściowo wykonane prace, kwoty poświadczonej w Przejściowym Świadectwie Płatności w ciągu 30 dni od daty otrzymania kompletu dokumentów uzasadniających żądanie zapłaty, w tym prawidłowo wystawionej faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00