Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.09.2015, sygn. ILPP1/4512-1-416/15-2/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-416/15-2/HW

Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy Gmina dokonując rozliczeń uczestników z tytułu dopłat za przydzielone w wyniku procedury scalenia i podziału nieruchomości działa jako podatnik podatku VAT oraz czy czynności te podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2015 r. (data wpływu 1 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy Gmina dokonując rozliczeń uczestników z tytułu dopłat za przydzielone w wyniku procedury scalenia i podziału nieruchomości działa jako podatnik podatku VAT oraz czy czynności te podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy Gmina dokonując rozliczeń uczestników z tytułu dopłat za przydzielone w wyniku procedury scalenia i podziału nieruchomości działa jako podatnik podatku VAT oraz czy czynności te podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest podatnikiem podatku od towarów i usług. W związku z zadaniami wykonywanymi przez Gminę, w szczególności w zakresie gospodarki nieruchomościami i związanymi z tą gospodarką inwestycjami Gmina zmuszona jest do przeprowadzenia procedury scalenia i podziału nieruchomości obejmującej m.in. osoby fizyczne, wówczas proces ten dokonywany jest przez Gminę z urzędu. Ponadto, ww. procedura może być zainicjowana na wniosek właścicieli nieruchomości posiadających łącznie powyżej 50% powierzchni objętej scaleniem. Powyższy proces przeprowadzony jest w oparciu o dział III rozdział 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014, poz. 518). Szczegółowe warunki scalenia i podziału nieruchomości określa plan miejscowy. O przystąpieniu do scalenia i podziału decyduje Rada Gminy w drodze uchwały, określając w niej granice zewnętrzne gruntów objętych scaleniem i podziałem. Burmistrz Miasta i Gminy składa we właściwym sądzie wniosek o ujawnienie w księdze wieczystej przystąpienia do scalenia i podziału nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00