Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.07.2015, sygn. ILPB4/4510-1-159/15-2/ŁM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB4/4510-1-159/15-2/ŁM

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 22 kwietnia 2015 r. (data wpływu 27 kwietnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 kwietnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest przedsiębiorstwem zajmującym się przede wszystkim poborem, uzdatnianiem i dostarczaniem wody dla mieszkańców X i okolic, a także odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków.

Spółka w ramach swojej działalności musi dokonywać prac związanych z naprawą i wymianą odcinków sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. Konieczność wskazanych robót wynika przede wszystkim ze stanu technicznego sieci (np. zmniejszona przepustowość, pęknięcia, korozja), a także z konieczności spełnienia wymogów ustawowych dotyczących dróg publicznych.

W związku z powyższym Spółka ponosi i będzie w przyszłości ponosić koszty związane z przeprowadzanymi pracami, które można podzielić na:

  • wymianę zużytego rurociągu (lub jego fragmentu) na nowy, położony w miejsce poprzedniego, który uległ zużyciu. Konieczność wymiany spowodowana jest stanem technicznym sieci, który negatywnie wpływa na przepustowość rur oraz na jakość dostarczanej wody. Zdarza się również, że stan techniczny rurociągów pozwala na dalsze jego użytkowanie, jednak Spółka ze względów ekonomicznych decyduje się na wcześniejszą wymianę. Decyzję taką Spółka podejmuje w sytuacji, gdy w miejscach położenia rurociągów dokonywane są wykopy z innych powodów niż konieczność naprawy sieci. Spółka postanawia o wymianie po przeprowadzeniu analizy osiągnięcia możliwych oszczędności wskutek tego, że w przyszłości nie musiałaby już sama ponosić bardzo wysokich kosztów prac wykopowych. Działania te nie powodują zmiany w parametrach odbioru, zdolności wytwórczej czy też jakości świadczonych usług w stosunku do parametrów oczekiwanych;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00