Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.12.2015, sygn. IPPB6/4510-346/15-2/AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB6/4510-346/15-2/AZ

Czy opłaty związane z zajęciem pasa drogowego na umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego uiszczane przez Spółkę bezpośrednio na rachunek właściwego organu na podstawie decyzji administracyjnej wydanej na rzecz Województwa, z uwagi na zapisy w obowiązującej strony umowie PPP, mogą podlegać zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów Spółki?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 października 2015 r. (data wpływu 22 października 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłaty za zajęcie pasa drogowego  jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 października 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłaty za zajęcie pasa drogowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca, K., z siedzibą w Korei, wpisany do Rejestru Handlowego, posiadający w Polsce oddział K. S.A. Oddział w Polsce, wpisany do rejestru przedsiębiorców KRS, prowadzi działalność telekomunikacyjną na podstawie wpisu do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W 2013 r. została zawarta Umowa Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (dalej: Umowa PPP) z Województwem, działającym jako partner publiczny (dalej: Województwo) i Konsorcjum firm: K. (czyli Wnioskodawca), D., A. S.A., W. S.A., B. S.A., I. S.A., T. Sp. z o. o. działającym jako partner prywatny (dalej: Partner). Jej przedmiotem jest realizacja przedsięwzięcia w ramach projektu (dalej: Przedsięwzięcie lub projekt), którego celem jest zapewnienie infrastruktury szkieletowo-dystrybucyjnej regionalnej sieci NGA na terenie Województwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00