Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.05.2016, sygn. ILPP5/4512-1-37/16-2/PG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/4512-1-37/16-2/PG

Obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego odliczonego podczas realizacji inwestycji przed centralizacją rozliczeń podatku VAT oraz po centralizacji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 4 lutego 2016 r. (data wpływu 11 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego przed centralizacją rozliczeń podatku VAT;
  • prawidłowe w części dotyczącej obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego po centralizacji rozliczeń podatku VAT.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest podatnikiem podatku od towarów i usług zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny. Gmina zrealizowała inwestycję polegającą na budowie krytej pływalni, która została oddana do użytkowania w lipcu 2014 r. Inwestycja została sfinansowana ze środków własnych Gminy oraz z dotacji z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Koszt całej inwestycji wyniósł ok. 20 mln zł. Ponoszone wydatki były dokumentowane przez dostawców towarów i usług wystawianymi na Gminę fakturami VAT. Ponieważ od początku budowy powstał zamiar prowadzenia na pływalni wyłącznie działalności opodatkowanej Gmina na bieżąco dokonywała odliczeń podatku naliczonego. Wybudowana pływalnia jest własnością Gminy. Techniczne czynności związane z administrowaniem obiektu są wykonywane przez Gminę. Przychody z tytułu odpłatnego udostępnienia pływalni wykazywane są w deklaracjach VAT-7 oraz rozliczany jest podatek należny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00