Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2016, sygn. 3063-ILPP2-2.4512.96.2016.2.MŁ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP2-2.4512.96.2016.2.MŁ

Podatek od towarów i usług w zakresie sposobu uzyskania potwierdzenia otrzymania przez kontrahenta faktury korygującej upoważniającego do obniżenia podstawy opodatkowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 21 września 2016 r. (data wpływu 27 września 2016 r.), uzupełnionym pismem (data wpływu 9 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu uzyskania potwierdzenia otrzymania przez kontrahenta faktury korygującej upoważniającego do obniżenia podstawy opodatkowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 września 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu uzyskania potwierdzenia otrzymania przez kontrahenta faktury korygującej upoważniającego do obniżenia podstawy opodatkowania. Wniosek uzupełniono 9 listopada 2016 r. o brakujący podpis.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność leasingową, w zakresie samochodów osobowych i ciężarowych. Wnioskodawca posiada siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

W związku z prowadzoną działalnością Spółka wystawia swoim klientom faktury VAT za:

  • raty leasingowe, zgodnie z harmonogramem wynikającym z zawartych umów leasingu,
  • opłaty dodatkowe związane z umową leasingu, np. podatek od środków transportu, ubezpieczenie przedmiotu leasingu oraz za inne czynności, których wysokość wynika ze stosowanej przez Spółkę tabeli opłat.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00