Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.03.2016, sygn. IPTPB2/4511-792/15-2/AKu, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB2/4511-792/15-2/AKu

Czy Wnioskodawca jako płatnik jest zobowiązany do wystawienia deklaracji PIT-8C w związku z wypłatą odszkodowania z tytułu przejęcia gruntów na cele publiczne?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) w związku z art. 16 ustawy z dnia 10 września 2015 r. o zmianie ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 1649) oraz § 5 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 listopada 2015 r. (data wpływu 7 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłaty odszkodowania za wywłaszczenie części nieruchomości w związku z realizacją inwestycji drogowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 grudnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłaty odszkodowania za wywłaszczenie części nieruchomości w związku z realizacją inwestycji drogowej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Na podstawie art. 96 ust. 1 w związku z art. 93 ust. 1 i 2, art. 97 ust. 1 i 1a, art. 98 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r., poz. 782) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziału nieruchomości (Dz. U. z 2004 r., Nr 268, poz. 2663), na wniosek właściciela działki, dnia 25 sierpnia 2015 r. Burmistrz wydał decyzję zatwierdzenia podziału nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 5221 o pow. 1,8504 ha i wydzielenia działki nr 5221/1 o pow. 0,0287 ha, z przeznaczeniem na cel publiczny, tj. poszerzenia istniejącej drogi publicznej, lokalnej, klasy technicznej L. Właściciel działki nabył do niej prawo 5 lutego 2004 r. w wyniku spadku po ojcu. Zgodnie z art. 98 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami, za działkę przejętą z mocy prawa na rzecz Gminy przysługuje właścicielowi odszkodowanie uzgodnione między właścicielem a Gminą . Strony biorące udział w rokowaniach w dniu 16 września 2015 r. uzgodniły odszkodowanie za działkę nr 5221/1 o pow. 0,0287 ha, wydzieloną pod poszerzenie drogi publicznej, w wysokości 2 009 zł. Odszkodowanie zostało wypłacone w dniu 28 września 2015 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00