Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.02.2016, sygn. IPPP1/4512-1293/15-2/KR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-1293/15-2/KR

Opodatkowanie i sposób dokumentowania powstałego zdarzenia.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2015 r. (data wpływu 22 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i sposobu dokumentowania powstałego zdarzenia jest prawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 22 grudnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i sposobu dokumentowania powstałego zdarzenia.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej zwana Spółką) jest czynnym podatnikiem i wykonuje czynności związane wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną.Głównym typem działalności jest świadczenie usług przewozu pasażerów metrem.Zgodnie z wewnętrznymi przepisami, jeśli awaria, wypadek lub uszkodzenie mienia Spółki jest wynikiem działania osób trzecich, niebędących pracownikami Spółki, to konsekwencje finansowe związane z usunięciem skutków tych zdarzeń ponoszą te osoby, zgodnie z dokonaną przez Spółkę kalkulacją kosztów likwidacji skutków awarii, wypadku, uszkodzenia lub aktu wandalizmu (dalej: zniszczenia).

Spółka jest właścicielem składników majątkowych, albo użytkuje je na mocy innych umów.

W przypadku zniszczenia mienia Spółki, pracownik Spółki sporządza protokół zgłoszenia zniszczenia mienia zawierający opis zniszczenia, okoliczności, zeznania świadków. Jako załącznik dołączana jest dokumentacja fotograficzna.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00