Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.04.2016, sygn. IPPP1/4512-145/16-2/KR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-145/16-2/KR

Refakturowanie podatku od nieruchomości i wpływ rodzaju leasingu na koszt podatku od nieruchomości.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 lutego 2016 r. (data wpływu 22 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania podatku od nieruchomości i wpływu rodzaju leasingu na koszt podatku od nieruchomości jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lutego 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania podatku od nieruchomości oraz wpływu rodzaju leasingu na koszt tego podatku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Bank (dalej: Bank lub Wnioskodawca) jest bankiem z siedzibą w Polsce, prowadzącym działalność na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1376, z późn. zm.). W ramach prowadzonej działalności Bank świadczy również usługi leasingowe. Bank zawiera więc z klientami (dalej: Leasingobiorcami, Korzystającymi) umowy leasingu finansowego, spełniające warunki ustawowe uznania ich za takie umowy (odpisy amortyzacyjne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym dokonuje Leasingobiorca) przedmiotem tych umów bywają także grunty lub użytkowanie wieczyste gruntów oraz umowy leasingu operacyjnego (rozumiane za takie w świetle przepisów podatkowych), które zostały zawarte na czas oznaczony, stanowiący co najmniej 40% normatywnego okresu amortyzacji, jeżeli przedmiotem umowy leasingu są podlegające odpisom amortyzacyjnym rzeczy ruchome lub wartości niematerialne i prawne, albo umowy te zostały zawarte na okres co najmniej 5 lat, jeżeli jej przedmiotem są podlegające odpisom amortyzacyjnym nieruchomości. W sytuacji gdy przedmiotem leasingu są nieruchomości, zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych na Finansującym, jako właścicielu, ciąży obowiązek odprowadzenia z tego tytułu należnego podatku od nieruchomości. Zgodnie z zapisami umowy leasingu, Finansujący obciąża Korzystającego kosztami dodatkowymi związanymi z umową leasingu. Koszty dodatkowe oznaczają wszelkiego rodzaju koszty i ciężary związane z własnością lub posiadaniem przedmiotu umowy (tj. gruntów i budynków) poniesione przez finansującego, które nie stanowią elementu wynagrodzenia finansującego i są w całości ponoszone przez korzystającego. Finansujący obciąża korzystających, bez własnej marży, następującymi kosztami dodatkowymi:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00