Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.07.2016, sygn. IPPB4/4511-688/16-2/MS2, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/4511-688/16-2/MS2

Czy po stronie klienta nabywającego towary Spółki w ramach sprzedaży premiowej powstanie przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia opodatkowanego podatkiem PIT, i czy dokonując sprzedaży Towarów A, B i C w ramach sprzedaży premiowej Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia informacji, o której mowa w art. 42a Ustawy o PIT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 czerwca 2016 r. (data wpływu 13 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych przyznanego przez Spółkę rabatu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie w zakresie skutków podatkowych przyznanego przez Spółkę rabatu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku CIT oraz podatnikiem podatku VAT w Polsce. Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej planuje m.in. oferować wysokiej jakości produkty mające na celu przyniesienie jej klientom szeroko rozumianych korzyści zdrowotnych. W tym celu, Wnioskodawca zamierza budować rozpoznawalność swojej marki (jak i oferowanych pod nią towarów) przede wszystkim w oparciu o Towar A, który będzie dominującym towarem w ofercie Wnioskodawcy i tzw. znakiem rozpoznawczym. Towar A będzie oferowany klientom w szerokiej gamie rodzajów, wariantów kolorystycznych, rozmiarów itp. Sprzedaż Towaru A opodatkowana będzie obniżoną stawką VAT w wysokości 8%. Spółka pragnie zaznaczyć, że możliwość stosowania obniżonej stawki podatku VAT dla Towaru A nie jest przedmiotem zapytania, jest to jedynie element opisu rozpatrywanego zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca będzie sprzedawać swoje towary przede wszystkim na rzecz osób fizycznych (nieprowadzących działalności opodatkowanej). Głównym kanałem sprzedaży będzie sprzedaż bezpośrednia, tj. sprzedaż towarów podczas prezentacji, na których przedstawiane będą zalety poszczególnych towarów oferowanych potencjalnym klientom. Każda z zaproszonych na daną prezentację osób będzie miała możliwość skorzystania z oferty Spółki przedstawianej na danym spotkaniu (w zależności od spotkania, oferta może się różnić). Uczestnicy spotkania, którzy wyrażą zainteresowanie ofertą Spółki, będą mieli możliwość zawarcia umowy na zakup wybranych przez siebie towarów (umowy będą podpisywane na zakończenie danego spotkania). Pomiędzy Spółką a jej klientami nie będą istnieć powiązania, o których mowa w art. 32 Ustawy o VAT. Specyfika opisanej powyżej sprzedaży bezpośredniej charakteryzuje się tym, że w celu osiągnięcia zakładanych poziomów sprzedaży, Wnioskodawca musi skłonić potencjalnych klientów do uczestnictwa w prezentacji. Dlatego też, klienci uczestniczący w spotkaniach mają możliwość nabycia towarów po cenach istotnie niższych niż ceny katalogowe, korzystając z różnego rodzaju ofert promocyjnych, które są dostępne wyłącznie na tych spotkaniach. W szczególności, Spółka planuje podczas spotkań promować towary, wchodzące dopiero na rynek, które oferowane będą w bardzo atrakcyjnych cenach (w stosunku do ceny katalogowej), m.in. w celu: (i) jak najszybszego wprowadzenia ich na rynek, (ii) osiągnięcia określonego poziomu zainteresowania klientów tymi towarami oraz (iii) rozpowszechnienia dobrej opinii o tych towarach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00