Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2016, sygn. 1462-IPPB6.4510.507.2016.1.AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPB6.4510.507.2016.1.AZ

w zakresie momentu pomniejszenia przychodu z tytułu rabatów potransakcyjnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2016 r. (data wpływu 22 września 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu pomniejszenia przychodu z tytułu rabatów potransakcyjnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 września 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu pomniejszenia przychodu z tytułu rabatów potransakcyjnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji poliolefin. Spółka sprzedaje swoje produkty do zagranicznego, wyspecjalizowanego podmiotu (dalej Podmiot Dystrybucyjny lub Kontrahent) zajmującego się ich dystrybucją do odbiorców końcowych na rynkach Unii Europejskiej oraz wybranych państw poza Unią Europejską.

Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym i dokumentuje sprzedaż swoich produktów fakturami VAT. Zasadą jest, że każda transakcja sprzedaży (tj. każda wysyłka towarów) jest dokumentowana przez Spółkę odrębną fakturą wystawianą w momencie wydania/wysyłki towarów. Płatność za faktury następuje w późniejszej dacie.

Aby zintensyfikować sprzedaż, Podmiot Dystrybucyjny stosuje określone strategie marketingowe i sprzedażowe. W szczególności, udziela swoim odbiorcom końcowym rabatów potransakcyjnych. Przykładowo, jeden z typów rabatów był przyznawany odbiorcom końcowym z tytułu dokonania przez nich zapłaty w określonym terminie, itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00