Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.12.2016, sygn. 1462-IPPB3.4510.933.2016.1.EŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. 1462-IPPB3.4510.933.2016.1.EŻ

w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania uzyskanych przychodów oraz zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z zawartym porozumieniem

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 4) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 września 2016 r. (data wpływu do BKIP: 29 września 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania określonych przychodów oraz zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z zawartym porozumieniem:

  • dotyczące lokali mieszkalnych jest prawidłowe,
  • dotyczące lokali użytkowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 września 2016r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania uzyskanych przychodów oraz zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z zawartym porozumieniem

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W latach 2010-2012 spółdzielnia realizowała budowę dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych z częścią biurową, usługami w parterze i garażami podziemnymi wraz z infrastrukturą techniczną. Inwestycja była realizowana z wkładów budowlanych wnoszonych przez członków spółdzielni i była prowadzona w ramach zadań statutowych. Spółdzielnia zawarła z wykonawcą - B S.A. umowę o roboty budowlane. Jako inwestor, zgodnie z zapisami umowy, dokonywała potrąceń określonych kwot z faktur częściowych wystawianych przez wykonawcę po wykonaniu części robót, tytułem kaucji gwarancyjnej, na zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Zgodnie z postanowieniami umowy spółdzielnia na poczet kaucji gwarancyjnej potrącała 5% netto wartości faktury. Kaucja powinna być zwrócona wykonawcy w wysokości 70 % kaucji w terminie 30 dni po końcowym odbiorze przedmiotu umowy i usunięciu usterek oraz 30% kaucji (w tym 75% z 30% kaucji) po upływie 36 miesięcznego okresu rękojmi/gwarancji a pozostała część (25% z 30% kaucji) po upływie 60 miesięcznego okresu gwarancji na pokrycia dachowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00