Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.01.2017, sygn. 0461-ITPB1.4511.1034.2016.1.DP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPB1.4511.1034.2016.1.DP

Czy Spółka w przypadku zmiany systemu wynagradzania partnerów, jako organizator konkursu, będzie zobowiązana wyłącznie pobrać od wartości nagród zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% określony w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 25 października 2016 r. (data wpływu 21 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika:

  • w części dotyczącej opodatkowania nagrody przypadającej osobom fizycznym prowadzącym indywidualną działalność gospodarczą jest nieprawidłowe;
  • w części dotyczącej opodatkowania nagrody przypadającej osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 grudnia 2016 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca oferuje do sprzedaży wyroby kosmetyczne w systemie marketingu sieciowego. System ten składa się z partnerów i odbiorców. Partner to osoba, która została zarejestrowana przez Spółkę w Programie Partnerskim, natomiast odbiorcą jest osoba, która została zarejestrowana na portalu internetowym Spółki i nie uczestniczy w Programie Partnerskim, nie buduje struktury, kupuje produkty Spółki wyłącznie na własne potrzeby. Program Partnerski to specjalny program zorganizowany i opracowany przez Spółkę, którego celem jest dystrybucja produktów w ramach sprzedaży bezpośredniej w systemie marketingu społecznościowego. Za zakupy oraz obroty generowane przez osoby należące do struktury danego partnera naliczane są przez Spółkę punkty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00