Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.04.2017, sygn. 3063-ILPP1-1.4512.37.2017.2.RW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 3063-ILPP1-1.4512.37.2017.2.RW

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją planowanej inwestycji.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 stycznia 2017 r. (data wpływu 30 stycznia 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 28 marca 2017 r. (data wpływu 31 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją planowanej inwestycji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją planowanej inwestycji. Dnia 31 marca 2017 r. wniosek uzupełniono o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego oraz o pełnomocnictwo dla osób podpisanych na wniosku do występowania w imieniu Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 z późn. zm.). Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego powołaną do organizacji zbiorowego lokalnego życia publicznego na swoim terytorium oraz realizacji zbiorowych potrzeb wspólnoty należących do jej zakresu działania. Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (art. 7.1 ust. 3 cytowanej ustawy). Gmina będzie aplikowała o środki w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. W ramach zadania Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków, umowa o przyznaniu pomocy cyt. Zobowiązania Beneficjenta, który zobowiązuje się do spełnienia warunków określonych w programie przepisach ustawy, rozporządzenia oraz realizacji operacji zgodnie z postanowieniami umowy, a w szczególności do: ... 3) w okresie realizacji operacji oraz przez okres 5 lat od dnia wypłaty przez Agencję płatności końcowej: a) nieprzenoszenia posiadania lub prawa własności rzeczy nabytych w ramach realizacji operacji oraz ich wykorzystania zgodnie z przeznaczeniem i celem operacji. Beneficjentowi zostanie przyznana na podstawie złożonego wniosku pomoc na warunkach określonych w ustawie, o których mowa w art. 1 pkt 1 ustawy, oraz przepisach rozporządzenia, pomoc ze środków EFRROW w formie refundacji w wysokości 63,63% poniesionych kosztów kwalifikowanych operacji. Zakres robót obejmuje montaż 44 sztuk kompletnych przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków z drenażem rozsączającym. Przydomowe oczyszczalnie ścieków będą oczyszczać ścieki bytowo-gospodarcze pochodzące z zabudowań mieszkalnych. Majątek powstały w wyniku realizacji inwestycji będzie należał do Gminy, a przekazany zostanie bezpłatnie w użytkowanie mieszkańcom wsi na podstawie umów użyczenia. Ponieważ Gmina jako wnioskodawca beneficjent chce zaliczyć koszty podatku VAT realizowanej inwestycji do kosztów kwalifikowanych zadania i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie, musi wykazać, iż podatek VAT nie będzie mógł być przez Beneficjenta odzyskany w całości lub w części zarówno podczas realizacji inwestycji, jak i po jej zakończeniu. Gmina realizując zadania własne nałożone na jednostkę samorządu terytorialnego przepisami ustawy o samorządzie gminnym, zgodnie z umową o przyznaniu pomocy nie będzie mogła dzierżawić przydomowych oczyszczalni i tym samym prowadzić sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT towarów i usług i nie będzie mogła więc odzyskać w całości ani w części podatku VAT poniesionego na realizowaną inwestycję.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00