Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.04.2017, sygn. 1061-IPTPP2.4512.112.2017.2.SM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1061-IPTPP2.4512.112.2017.2.SM

Uznanie czy dokumenty przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej uprawniają do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów, prawa do odliczenia podatku z faktur sprzedażowych dokumentujących dostawę towarów i świadczenie usług przechowywanych wyłącznie w wersji elektronicznej oraz przechowywania wyłącznie w wersji elektronicznej faktur i innych dokumentów księgowych otrzymanych pierwotnie w formie papierowej, które następnie zostały zdigitalizowane.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) w związku z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U., poz. 1948, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 lutego 2017 r. (data wpływu 28 lutego 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 kwietnia 2017 r. (data wpływu 26 kwietnia 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • przechowywania wyłącznie w wersji elektronicznej faktur i innych dokumentów księgowych (m.in. faktur, faktur korygujących, rachunków, paragonów), otrzymanych pierwotnie w formie papierowej, które następnie zostały zdigitalizowane;
  • prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego (przy założeniu, że spełnione zostaną zasadnicze warunki do odliczenia podatku VAT, o których mowa w art. 86 ustawy) wynikającego z faktur zakupowych otrzymanych pierwotnie w formie papierowej, przechowywanych wraz z załącznikami wyłącznie w formie elektronicznej;
  • przechowywania wyłącznie w wersji elektronicznej faktur sprzedażowych dokumentujących dostawę towarów i świadczenie usług;
  • przechowywania dokumentów potwierdzających WDT wyłącznie w formie elektronicznej (np. w postaci skanu oryginalnego listu przewozowego, tj. takiego który zawiera m.in. podpis nabywcy potwierdzający odbiór towaru) bez jednoczesnego przechowywania tych dokumentów w formie papierowej w celu stosowania stawki podatku od towarów i usług w wysokości 0% dla realizowanych przez Spółkę transakcji WDT;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00