Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.05.2017, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.20.2017.1.RW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.20.2017.1.RW

Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Wojewódzki Urząd Pracy podlega centralizacji rozliczeń podatku VAT z jednostką samorządu terytorialnego, tj. Województwem.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2017 r. (data wpływu 10 marca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Wojewódzki Urząd Pracy podlega centralizacji rozliczeń podatku VAT z jednostką samorządu terytorialnego, tj. Województwem jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 marca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Wojewódzki Urząd Pracy podlega centralizacji rozliczeń podatku VAT z jednostką samorządu terytorialnego, tj. Województwem.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Z dniem 1 stycznia 2017 r. Województwo wprowadziło scentralizowany model rozliczeń podatku VAT dla wszystkich podległych jednostek organizacyjnych. Centralizacji podlegają jednostki budżetowe, które wcześniej były zarejestrowane jako czynni podatnicy VAT i takie, które nie były. Wątpliwości budzi fakt konsolidacji rozliczeń podatku VAT wraz z Wojewódzkim Urzędem Pracy (dalej WUP).

Wojewódzki Urząd Pracy powołany został uchwałą Sejmiku Województwa z dnia 10 lipca 2000 r. w sprawie: utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą Wojewódzki Urząd Pracy.

W uzasadnieniu do ww. uchwały zapisano: Znowelizowany art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1997 r., nr 25, poz. 128 z późn. zm.) wyznaczył zasadę, że zadania samorządu województwa w zakresie polityki rynku pracy określone w art. 5 ust. tej ustawy realizowane są ... przez wojewódzki urząd pracy będący wojewódzką samorządową jednostką organizacyjną samorządu województwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00