Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.07.2017, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.186.2017.2.IZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.186.2017.2.IZ

Czy przechowywanie skanów zapewnia autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność dokumentu, czyni zadość obowiązkom przechowywania faktur oraz pozwala na odliczenie podatku od towarów i usług?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 maja 2017 r. (data wpływu 18 maja 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 czerwca 2017 r. (data wpływu 19 czerwca 2017 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie tut. organu z dnia 13 czerwca 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do przechowywania w formie elektronicznej faktur otrzymywanych w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tak przechowywanych dokumentów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 maja 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 17 czerwca 2017 r. (data wpływu 19 czerwca 2017 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do przechowywania w formie elektronicznej faktur otrzymywanych w formie papierowej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tak przechowywanych dokumentów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wystawia dokumenty potwierdzające przychody (np. faktury sprzedażowe, noty odsetkowe) w formie papierowej lub elektronicznej. Wnioskodawca także otrzymuje dokumenty potwierdzające przychody (np. wyciągi bankowe). Wnioskodawca otrzymuje od kontrahentów dokumenty potwierdzające zakupy i wydatki (np. faktury zakupowe, rachunki), jak również wystawia takie dokumenty (np. lista płac). Wnioskodawca planuje, aby obieg dokumentów, w tym faktur, odbywał się głównie w formie elektronicznej. W tym celu dokumenty będą skanowane. Wersja skanowana będzie odzwierciedleniem wersji papierowej. Wersja skanowana będzie archiwizowana do czasu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Będzie możliwy przegląd dokumentów lub jego wydruk. Dokumenty w formie papierowej będą niszczone.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00