Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.09.2017, sygn. 0112-KDIL3-1.4011.232.2017.1.AGR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-1.4011.232.2017.1.AGR

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 sierpnia 2017 r. (data wpływu 29 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest:

  • w części dotyczącej powstania u pracowników oraz byłych pracowników przychodu z tytułu nieodpłatnych świadczeń nieprawidłowe,
  • w części dotyczącej obowiązku dokonania przez płatnika korekty PIT-11 oraz PIT-4R prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W okresie od 1 stycznia 2013 r. do 31 grudnia 2015 r. Wnioskodawca wypłacał swoim pracownikom świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (dalej. ZFŚS) w postaci bonów, jak i dopłat do wypoczynku, uzależniając je wyłącznie od kryterium wysokości dochodów uzyskiwanych w Spółce. Wnioskodawca nie analizował i nie uwzględniał tego, ile osób prowadzi z zainteresowanym (beneficjentem świadczeń) gospodarstwo domowe, ile osób pozostaje na jego utrzymaniu, jakie osiągają dochody, czy i w jakiej wysokości dochody osiągają pozostali członkowie ich rodzin.

Zdaniem Wnioskodawcy takie działanie stanowiło naruszenie przepisu art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 800, ze zm.; dalej: uZFŚS). Zgodnie bowiem z tym przepisem, przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z Funduszu uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania z Funduszu. W konsekwencji, Wnioskodawca uznał, że od przychodu z tytułu świadczeń wypłaconych z ZFŚS nie zostały naliczone i odprowadzone składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne (łącznie dalej jako: Składki).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00