Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2017, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.497.2017.2.AT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.497.2017.2.AT

Zastosowanie stawki 0% w sytuacji dostawy towarów do innego kraju UE.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2017 r. (data wpływu 3 sierpnia 2017 r.), uzupełnionym w dniu 20 października 2017 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku dla czynności wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów na rzecz kontrahenta z kraju członkowskiego UE jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 20 października 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku dla czynności wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów na rzecz kontrahenta z kraju członkowskiego UE.

We wniosku przedstawiono następujące stany faktyczne.

Wnioskodawca - Spółka Sp. z o.o. (dalej: Spółka) składa wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości udokumentowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie transportu, spedycji i logistyki dla kontrahentów krajowych i zagranicznych. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje transakcji wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów (dalej: WDT). Spółka dokonuje także transakcji pozawspólnotowych, dostarczając towary (import i eksport) do państw znajdujących się poza granicami UE, przede wszystkim z/do Norwegii. Spółka posługuje się dokumentacją elektroniczną, w tym fakturami VAT w formacie PDF, która spełnia wymogi w zakresie odliczania podatku VAT naliczonego, zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 15 listopada 2011 r., sygn. .. Zgodnie z art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT), Spółka posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej/pozawspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa innego niż terytorium kraju. W celu zastosowania 0% stawki VAT dla WDT, Spółka gromadzi dowody określone w ww. art. 42 ust. 3 ustawy o VAT. Jednocześnie Spółka posługuje się elektronicznym dokumentem PROOF OF DELIVERY/POTWIERDZENIE DOSTAWY - (dalej: POD - wzór dokumentu w załączniku do wniosku). Jest to dokument w formie oświadczenia spedytora, zawierający wszystkie wymagane przepisami elementy listu przewozowego CMR, takie jak: nr przesyłki, wagę, miejsce odbioru, miejsce dostawy, datę dostarczenia przesyłki. Dokument POD jest dokumentem elektronicznym wystawianym jednostronnie przez upoważnionego przez Spółkę spedytora, po dostarczeniu towarów do odbiorcy. Opcjonalnie jako uzupełnienie dokumentu POD, Spółka dostarcza drogą elektroniczną zeskanowane dokumenty przewozowe CMR. Spółka w niektórych przypadkach napotyka na trudności związane z pozyskaniem kompletnego dokumentu przewozowego CMR, który zawierałby czytelny podpis odbiorcy towaru. W związku z tym na niektórych dokumentach CMR, w rubryce nr 24 znajduje się jedynie parafa z pieczęcią odbiorcy lub sama parafa zamiast podpisu, dokumenty te zawierają natomiast podpis/pieczęć Spółki oraz przewoźnika. Jednocześnie Spółka dysponuje innymi dokumentami potwierdzającymi w sposób jednoznaczny, że towary zostały dostarczone do odbiorcy (np. ww. POD, kopia faktury, dokumenty potwierdzające zapłatę za towar, korespondencja handlowa itp.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00