Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.04.2018, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.128.2018.1.ŻR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.128.2018.1.ŻR

Brak prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 07 lutego 2018 r. (data wpływu 14 lutego 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego .

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina (dalej jako: Wnioskodawca, Gmina) wykonuje zadania, do których została powołana na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Większość tych zadań jest wykonywana w ramach reżimu publicznoprawnego, natomiast Gmina zawiera również umowy cywilnoprawne w celu ich wykonywania. Gmina jest zarejestrowanym oraz czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług z obowiązkiem składania deklaracji VAT-7 od dnia 1 kwietnia 2005 r., NIP:

Wnioskodawca będzie ubiegać się o dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadania inwestycyjnego pod nazwą w 2018 r. Zadanie ma polegać głównie na zakupie oraz montażu solarnego oświetlenia ulicznego na terenie Gminy. Gmina planuje, aby jeden punkt świetlny składał się z oprawy LED 20 W, moc panelu fotowoltaicznego wynosiłaby 270 W, natomiast maszt - słup stalowy, ocynkowany, o wysokości 5 m ze źródłem światła zawieszonym nie niżej niż 4 mb nad poziomem gruntu, posiadałby strumień świetlny 2200 Im. Wnioskodawca wskazuje, iż punkty świetlne byłyby wyposażone w kontrolery i czujniki zmierzchu oraz akumulatory żelowe 2x70 Ah. Dopuszczalna jest takowa możliwość, aby kontrolery były programowane przy użyciu dedykowanej aplikacji bądź pilota. W pełni naładowane akumulatory w latarniach powinny zapewnić ich działanie przez okres minimum 4 dni. Proponowane rozwiązanie wpłynęłoby pozytywnie na środowisko, ponieważ funkcjonowanie ww. urządzeń polegać będzie na wykorzystaniu odnawialnych źródłach energii. Realizacja tego przedsięwzięcia nie tylko wpłynęłaby na polepszenie warunków środowiskowych na terenie Gminy, ale także na poprawę warunków życia lokalnej społeczności, m.in. poprzez wzrost bezpieczeństwa na wskazanym obszarze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00