Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.07.2018, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.380.2018.3.RS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.380.2018.3.RS

Prawo i sposób obniżenia kwot podatku należnego o kwoty podatku naliczonego w związku z otrzymaniem rabatu pośredniego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 maja 2018 r. (data wpływu 24 maja 2018 r.), uzupełnionym w dniach 22 i 29 czerwca 2018 r. (daty wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa i sposobu obniżenia kwot podatku należnego o kwoty podatku naliczonego w związku z otrzymaniem rabatu pośredniego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 maja 2018 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniach 22 i 29 czerwca 2018 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa i sposobu obniżenia kwot podatku należnego o kwoty podatku naliczonego w związku z otrzymaniem rabatu pośredniego.

We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. W ramach działalności gospodarczej podejmuje szereg prawem dozwolonych zadań marketingowych związanych ze wspieraniem dystrybucji produktów leczniczych, wyrobów medycznych, suplementów diety i innych produktów sprzedawanych w aptekach. W dalszej części wniosku Spółka będzie dla uproszczenia opisywała własną działalność w odniesieniu do produktów leczniczych, ale takie same zadania może wykonywać, np. w odniesieniu do wsparcia sprzedaży suplementów diety czy wyrobów medycznych. Jednym z głównych obszarów jej działań jest organizowanie programów marketingowych dla aptek niezależnych na rynku. Spółka wchodzi w kontakt z właścicielami tych aptek i proponuje im współpracę, dzięki której apteka ma szansę na budowanie przewagi konkurencyjnej. Odbywa się to poprzez zapewnienie aptece stabilnych i atrakcyjnych warunków współpracy z podmiotami zajmującymi się produkcją leków na rynku, jak również poprzez udostępnienie zestawu narzędzi opracowywanych przez Spółkę (np. informatycznych), których wdrożenie wspiera jednocześnie większość obszarów funkcjonowania aptek i pozwala, np. optymalizować stany magazynowe w aptece, zarządzać asortymentem, marketingiem. Pojawiające się dla apteki korzyści gospodarcze wynikają m. in. z faktu wykorzystania potencjału działania w grupie wielu niezależnych aptek poprzez uczestnictwo w programie, którego operatorem jest Spółka.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00