Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.08.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.369.2018.2.JN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.369.2018.2.JN

Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia do wykonywanych robót.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2018 r. (data wpływu 5 czerwca 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 29 maja 2018 r. (data wpływu 26 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do wykonywanych robót jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do wykonywanych robót. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 29 maja 2018 r. (data wpływu 26 lipca 2018 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi na rynku działalność m.in. w zakresie akustyki od etapu przeprowadzania pomiarów hałasu i opracowywania koncepcji jego ograniczenia, poprzez wykonywanie projektów technicznych, produkcję elementów (osłony, izolacje, panele itp.) wytłumień akustycznych, na montażach obiektowych kończąc. Zdecydowaną większość tych prac Wnioskodawca wykonuje samodzielnie lub jako główny wykonawca na podstawie bezpośrednich umów z inwestorem.

W 2016 r. Wnioskodawca wykonał opracowanie dla B S.A. Oddział (obecnie A S.A.) pn. ().

W 2017 r. A S.A. ogłosiła przetarg na wykonanie pierwszego etapu ograniczenia hałasu w oparciu o ww. program opracowany przez Wnioskodawcę w zakresie (). Z uwagi na konieczność zaangażowania znacznych środków finansowych w produkcję wyrobów i elementów koniecznych do realizacji ww. zadania oraz mając na uwadze zaproponowane w ogłoszonym postępowaniu przetargowym warunki płatności (tj. przelew w terminie 120 dni od daty dostarczenia faktury), Wnioskodawca na etapie opracowywania oferty zawarł umowę konsorcjum z partnerem zapewniającym możliwość finansowania przedmiotowej inwestycji, który to partner został liderem konsorcjum, a Wnioskodawca członkiem konsorcjum.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00