Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.10.2018, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.352.2018.2.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-3.4011.352.2018.2.JM

Obowiązek podatkowy

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2018 r. (data wpływu 30 lipca 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 20 września 2018 r. (data nadania 20 września 2018 r., data wpływu 24 września 2018 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie z dnia 6 września 2018 r. Nr 0114-KDIP3-3.4011.352.2018.1.JM (data nadania 10 września 2018 r., data doręczenia 13 września 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego.

Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 6 września 2018 r. Nr 0114-KDIP3-3.4011.352. 2018.1.JM (data nadania 10 września 2018 r., data doręczenia 13 września 2018 r.) wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez doprecyzowanie stanu faktycznego oraz dokładne przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej stanu faktycznego w odniesieniu do zadanego pytania.

Pismem z dnia 20 września 2018 r. (data nadania 20 września 2018 r., data wpływu 24 września 2018 r.) Wnioskodawca uzupełnił powyższe w terminie.

We wniosku i uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest polskim obywatelem i pracownikiem naukowym. We wrześniu 2016 r., w związku z udziałem w programie stypendialnym (P. F. in L.), a w ramach tego w celu prowadzenia nauczania i prac badawczych Wnioskodawca przeprowadził się na Węgry. Stałym miejscem pobytu Wnioskodawcy w 2017 r. były Węgry, gdzie mieszkał wraz z żoną i dwójką dzieci. Wnioskodawca przebywał na Węgrzech w 2017 r. około 260 dni, podobnie żona i dzieci Wnioskodawcy. W 2017 r. Wnioskodawca świadczył pracę, w oparciu o umowy o pracę oraz umowy zlecenia, zarówno na Węgrzech (dla węgierskich pracodawców), jak i w Polsce (dla polskich pracodawców). W każdym z tych państw Wnioskodawca posiadał konta bankowe oraz płacił podatki. Z Polską łączyła Wnioskodawcę w 2017 r. dalsza rodzina (jednak najbliższa rodzina żona i dzieci pozostawała na Węgrzech), a w zakresie powiązań gospodarczych: praca (którą jednak Wnioskodawca świadczył również na Węgrzech), posiadane w Polsce konto bankowe (które jednak Wnioskodawca posiadał również na Węgrzech), uiszczane w Polsce składki na ubezpieczenia społeczne, posiadane w Polsce mieszkanie (Wnioskodawca jednak również wynajmował mieszkanie na Węgrzech). W 2017 r. Wnioskodawca traktował Węgry jako swoje miejsce zamieszkania tak długo, jak miał być tu zatrudniony i nie planował w tym czasie powrotu do Polski, poza przylotami wyłącznie na krótki czas, w celu spotkania z rodziną i znajomymi. W trakcie swoich pobytów w Polsce w 2017 r. Wnioskodawca świadczył też niekiedy pracę. Jednakże, ze względu na jej specyfikę, zasadniczo praca ta była wykonywana przez Wnioskodawcę zdalnie, tj. podczas pobytu na terytorium Węgier. Przed wyjazdem na Węgry Wnioskodawca posiadał miejsce zamieszkania w Polsce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00