Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2018, sygn. 0112-KDIL3-1.4011.430.2018.1.AMN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-1.4011.430.2018.1.AMN

Obowiązki płatnika w związku z wypłatą na rzecz osoby fizycznej prowadzącej niepubliczne przedszkole zasądzonej wyrokiem sądu należności za zaniżoną dotację oświatową wraz z należnymi odsetkami.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 listopada 2018 r. (data wpływu 23 listopada 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą na rzecz osoby fizycznej prowadzącej niepubliczne przedszkole zasądzonej wyrokiem sądu należności za zaniżoną dotację oświatową wraz z należnymi odsetkami jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą na rzecz osoby fizycznej prowadzącej niepubliczne przedszkole zasądzonej wyrokiem sądu należności za zaniżoną dotację oświatową wraz z należnymi odsetkami.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

W związku z prawomocnym wyrokiem Sądu Apelacyjnego z dnia 8 marca 2018 r. (na skutek apelacji Gminy Miasto od wyroku Sądu Okręgowego z dnia 13 października 2017 r.) Gmina Miasto w roku 2018 wypłaciła zasądzoną na rzecz osoby fizycznej prowadzącej przedszkole niepubliczne na obszarze Gminy kwotę 202 244,57 zł wraz z należnymi odsetkami ustawowymi w wysokości 91 216,92 zł za wypłatę & zdaniem sądu & zaniżonej dotacji oświatowej w roku 2012 i 2013.

Swoje roszczenie na drogę sądową osoba fizyczna prowadząca przedszkole niepubliczne na terenie Gminy skierowała na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, w oparciu o art. 90 ust. 1 i ust. 2b, w związku z którym Gmina stała się stroną, gdzie powstaje stosunek prawny odpowiadający cechom zobowiązania w rozumieniu art. 353 § 1 k.c.

Zgodnie z powyższym przepisem niepubliczne przedszkola otrzymywały roczną dotację z budżetu gminy na każdego ucznia w wysokości ustalonej w drodze uchwały organu stanowiącego, jednak nie niższej niż 75% ustalonych w budżecie danej gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00