Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.12.2018, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.753.2018.2.ALN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.753.2018.2.ALN

uznania czy sposób archiwizowania dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej spełnia wymogi art. 106m, art. 112 oraz art. 112a ustawy oraz możliwości niszczenie papierowych oryginałów faktur, not księgowych i paragonów przed okresem przedawnienia

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 września 2018 r. (data wpływu 1 października 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 29 listopada 2018 r. (data wpływu 6 grudnia 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy sposób archiwizowania dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej spełnia wymogi art. 106m, art. 112 oraz art. 112a ustawy oraz możliwości niszczenie papierowych oryginałów faktur, not księgowych i paragonów przed okresem przedawnienia jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 października 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy sposób archiwizowania dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej spełnia wymogi art. 106m, art. 112 oraz art. 112a ustawy oraz możliwości niszczenie papierowych oryginałów faktur, not księgowych i paragonów przed okresem przedawnienia.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 29 listopada 2018 r. (data wpływu 6 grudnia 2018 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy, pytanie, stanowisko oraz kompletny druk PPS-1.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

(ostatecznie doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku)

Spółka S.A. zamierza w jak największym stopniu przejść na fakturowanie elektroniczne. Obecnie jednak otrzymuje faktury zakupowe, wystawia faktury sprzedażowe oraz otrzymuje i wystawia korekty tych dokumentów w wersji papierowej. Jednakże z uwagi na ogromną ilość takich dokumentów, a szczególnie faktur sprzedażowych, archiwizowanie tych dokumentów w wersji papierowej jest bardzo uciążliwe i kosztowne.

Spółka zamierza zrezygnować z archiwizowania faktur i ich korekt w formie papierowej i wprowadzić archiwizację na nośnikach elektronicznych. Otrzymane i wystawione faktury oraz ich korekty w wersji papierowej będą skanowane i archiwizowane na dyskach serwerowych, a wersje papierowe dokumentów będą utylizowane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00