Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.12.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.661.2018.1.PR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.661.2018.1.PR

Prawo do skorygowania deklaracji VAT-7, moment skorygowania podatku należnego oraz brak obowiązku uzyskania potwierdzenia otrzymania faktur korygujących przez nabywców towarów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 października 2018 r. (data wpływu 25 października 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • nieprawidłowe w zakresie prawa do skorygowania deklaracji VAT-7;
  • prawidłowe w zakresie momentu skorygowania podatku należnego;
  • prawidłowe w zakresie braku obowiązku uzyskania potwierdzenia otrzymania faktur korygujących przez nabywców towarów.

UZASADNIENIE

W dniu 25 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do skorygowania deklaracji VAT-7, w zakresie momentu skorygowania podatku należnego oraz w zakresie braku obowiązku uzyskania potwierdzenia otrzymania faktur korygujących przez nabywców towarów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka w 2017 r. jako zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług rozpoczęła w ramach prowadzonej działalności gospodarczej sprzedaż wysyłkową w rozumieniu art. 2 pkt 23 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej ustawa o VAT). Sprzedaż wysyłkowa polegała na sprzedaży towarów handlowych innych niż wyroby akcyzowe, głównie kosmetyków, i ich wysyłaniu z terytorium Polski do nabywców tych towarów na terytorium Litwy. Litwa była państwem przeznaczenia dla wysyłanego towaru, a sprzedaż była na rzecz litewskich podatników:

  1. podatników podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących podatnikiem podatku od wartości dodanej, którzy nie mają obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9 ustawy o VAT i
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00