Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.01.2019, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.244.2018.2.MC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.244.2018.2.MC

Zaliczenie do kosztów podatkowych usług marketingowych świadczonych na rzecz podmiotów z grupy.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 września 2018 r. (data wpływu 20 września 2018r.), uzupełnione pismem z dnia 26 listopada 2018r. (data wpływu 29 listopada 2018 r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 14 listopada 2018 r. nr 0114-KDIP2-3.4010.244.2018.1.MC, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku ze świadczonymi usługami marketingowymi jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 września 2018 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej
w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku ze świadczonymi usługami marketingowymi.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. (Wnioskodawca, Spółka) jest spółką prawa handlowego (spółką kapitałową), która zgodnie z ustawą z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Tekst jednolity Dz.U.2018.1036 ze zm., ustawa o PDOP), podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od dochodów uzyskanych na terytorium Polski. Wnioskodawca należy do międzynarodowej grupy farmaceutycznej (Grupa).

Podstawowym przedmiotem prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej na terytorium Polski jest działalność w zakresie reklamy produktów leczniczych. W związku ze swoją działalnością na polskim rynku, zdarzają się sytuacje gdy Spółka nabywa wyroby medyczne, które następnie nieodpłatnie przekazuje do Hurtowni farmaceutycznych (Hurtownie). Hurtownie otrzymują wspomniane wyroby medyczne oraz ich wyposażenie (wyroby medyczne) w związku ze swoim udziałem w przetargach na dostawę produktów leczniczych Grupy do podmiotów leczniczych. Przetargi przeprowadzane są na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity: Dz. U. z 2017, poz. 1579 ze zm.), zgodnie z warunkami wskazanymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00