Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.02.2019, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.819.2018.1.AR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.819.2018.1.AR

w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur zakupowych związanych z planowaną inwestycją (polegającą na przebudowie i rozbudowie wraz z zagospodarowaniem terenu w celu utworzenia Domu Pomocy Społecznej, Zakładu Rehabilitacji Leczniczej oraz Domu Pomocy) w całości lub w części

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 grudnia 2018 r. (data wpływu 13 grudnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur zakupowych związanych z planowaną inwestycją (polegającą na przebudowie i rozbudowie wraz z zagospodarowaniem terenu w celu utworzenia Domu Pomocy Społecznej, Zakładu Rehabilitacji Leczniczej oraz Domu Pomocy) w całości lub w części jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 grudnia 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur zakupowych związanych z planowaną inwestycją (polegającą na przebudowie i rozbudowie wraz z zagospodarowaniem terenu w celu utworzenia Domu Pomocy Społecznej, Zakładu Rehabilitacji Leczniczej oraz Domu Pomocy) w całości lub w części.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina (dalej jako Gmina lub Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem. Gmina jest właścicielem nieruchomości położonej przy ul. C., którą poddaje przebudowie i rozbudowie wraz z zagospodarowaniem terenu w celu utworzenia Domu Pomocy Społecznej, Zakładu Rehabilitacji Leczniczej oraz Domu Pomocy. Wnioskodawca wskazuje, że budynek po zakończeniu inwestycji zostanie przekazany w bezpłatne użytkowanie (użyczenie) SP ZOZ w całości. W związku z tym faktem MGOPS (jednostka budżetowa wchodząca w rozliczenia wspólne VAT w ramach Gminy po centralizacji) będzie obciążana przez SP ZOZ kosztami cateringu, opłatami za użytkowanie części nieruchomości (czynsz, media, itp.). Biorący w użyczenie (SP ZOZ) oświadczył, że działalność gospodarcza inna niż statutowa w budynku przy ul. C. nie będzie prowadzona. Zaplanowane pomieszczenia na potrzeby DPS (jednostki znajdującej się w zarządzie SP ZOZ) nie pozwolą organizacyjnie na najem dla gabinetów zewnętrznych czy tym podobnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00