Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.03.2019, sygn. 0114-KDIP4.4012.842.2018.5.KM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.842.2018.5.KM

określenie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży realizowanej w ramach programu lojalnościowego

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn.zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 grudnia 2018 r. (data wpływu 18 grudnia 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 lutego 2019 r. (data wpływu 6 lutego 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 24 stycznia 2019 r. (skutecznie doręczone 28 stycznia 2019 r.), oraz pismem z dnia 25 lutego 2019 r. (data wpływu 1 marca 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 19 lutego 2019 r. (skutecznie doręczone 21 lutego 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży realizowanej w ramach programu lojalnościowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, uzupełnionym pismem z dnia 1 lutego 2019 r. (data wpływu 6 lutego 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 24 stycznia 2019 r. (skutecznie doręczone 28 stycznia 2019 r.), oraz pismem z dnia 25 lutego 2019 r. (data wpływu 1 marca 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 19 lutego 2019 r. (skutecznie doręczone 21 lutego 2019 r.), dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży realizowanej w ramach programu lojalnościowego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką kapitałową z siedzibą w Polsce założoną zgodnie z prawem polskim i podlegającą opodatkowaniu od całości swoich dochodów w Polsce. Wnioskodawca jest podmiotem organizującym sieć franczyzową zrzeszającą niewielkie sklepy detaliczne. Każdy z uczestników sieci stanowi odrębny podmiot posiadający własny numer identyfikacji podatkowej. Są to drobni przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą jako osoby fizyczne na terenie Polski. Wnioskodawca świadczy różne usługi dla producentów i dystrybutorów towarów dostarczanych dla uczestników sieci, których wartość jest skalkulowana na podstawie wartości obrotów uczestników sieci z poszczególnymi dostawcami i producentami. Wzrost wartości obrotów handlowych uczestników sieci bezpośrednio wpływa na wzrost zysków Wnioskodawcy. W ramach umowy franczyzowej zawartej pomiędzy Wnioskodawcą z każdym z uczestników sieci zobowiązuje się on wobec tych uczestników do organizowania wspólnych działań promocyjnych, reklamowych i marketingowych. Wnioskodawca planuje zorganizowanie programu lojalnościowego, który w założeniu ma zwiększyć obrót realizowany przez uczestników sieci. Udział w programie jest dobrowolny. Wnioskodawca będzie emitował znaczki, które będzie sprzedawał uczestnikom sieci. Sprzedaż znaczków będzie opodatkowana stawką VAT w wysokości 23%. Znaczki nie posiadają żadnego nominału i nie są traktowane jako ekwiwalent pieniądza w obrocie realizowanym pomiędzy uczestnikami programu lojalnościowego i nie mogą być wymieniane przez klientów biorących udział w programie na ekwiwalent pieniężny. Uczestnicy sieci - (sklepy detaliczne) wręczą znaczki klientom dokonującym zakupów w ich sklepach (w przypadku zrealizowania zakupów o określonej wartości), premiując w ten sposób sprzedaż. Klienci, którymi są pełnoletnie osoby fizyczne dokonujące zakupu na osobiste potrzeby, gromadzą znaczki, dzięki którym będą mogli nabyć za symboliczną cenę (1 zł brutto) towary umieszczone w katalogu programu lojalnościowego. Zasady uczestnictwa w programie lojalnościowym zostaną ściśle określone w regulaminie programu oraz katalogu promocyjnym. W szczególności będą określały:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00