Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.06.2019, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.232.2019.1.MGO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.232.2019.1.MGO

brak obowiązku uwzględniania dla celów obliczenia prewspółczynnika, wartości dotacji celowych otrzymanych na inwestycje, jeżeli wartości te nie wynikają z wykonania planu finansowego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 24 kwietnia 2019 r. (data wpływu 25 kwietnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku uwzględniania dla celów obliczenia prewspółczynnika, wartości dotacji celowych otrzymanych na inwestycje, jeżeli wartości te nie wynikają z wykonania planu finansowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku uwzględniania dla celów obliczenia prewspółczynnika, wartości dotacji celowych otrzymanych na inwestycje, jeżeli wartości te nie wynikają z wykonania planu finansowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina G. (dalej jako Gmina) jest jednostką samorządu terytorialnego i jest czynnym podatnikiem VAT. Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie potrzeb zbiorowych wspólnoty (art. 7 ust 1), w tym m. in. sprawy wodociągów i zaopatrywania w wodę, kanalizacji oraz usuwanie i oczyszczanie ścieków komunalnych.

Gmina w ramach swej struktury organizacyjnej posiada Gminny Zakład Komunalny (dalej jako Zakład lub GZK) działający w formie samorządowego zakładu budżetowego zgodnie z ustawą o finansach publicznych. Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej Gmina poprzez Zakład wykonuje zadania własne o charakterze użyteczności publicznej polegające na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie dostarczania wody oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków. Stosownie do art. 14 ustawy o finansach publicznych, zgodnie z celami, dla których został utworzony, Zakład wykonuje m.in. zadania własne Gminy w zakresie eksploatacji urządzeń sieci wodociągowej, obsługi kanalizacji, konserwacji i remontów urządzeń i sieci wodociągowo-kanalizacyjnych, gospodarki wodomierzami, dostawy wody pitnej gospodarstwom domowym, przemysłowym i innym odbiorcom oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00