Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.08.2019, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.210.2019.2.MO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.210.2019.2.MO

Czy na Wnioskodawcy ciąży obowiązek pobrania tzw. podatku u źródła w związku z nabyciem usług analitycznych związanych z nadzorem nad ratingiem Miasta.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 17 maja 2019 r. (data wpływu 24 maja 2019 r.), uzupełnionym 4 lipca 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:

  • czy zakup usług analitycznych związanych z nadzorem nad ratingiem Miasta tj. oceny wiarygodności kredytowej mieści się w katalogu usług, o którym mowa w art. 21 ust. 1 updop i w związku z tym wypłacone agencji ratingowej X wynagrodzenie podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym, tzw. podatkiem u źródła jest nieprawidłowe,
  • czy Urząd Miasta posiadając certyfikat rezydencji podatkowej kontrahenta z Irlandii może skorzystać ze zwolnienia z obowiązku pobrania tzw. podatku u źródła z uwagi na zapisy obowiązującej polsko-irlandzkiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 maja 2019 r., wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy na Wnioskodawcy ciąży obowiązek pobrania tzw. podatku u źródła w związku z nabyciem usług analitycznych związanych z nadzorem nad ratingiem Miasta. Wniosek nie spełniał wymogów formalnych dlatego pismem z 25 czerwca 2019 r., Znak: 0111-KDIB1-3.4010.210.2019.1.MO wezwano do jego uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano 4 lipca 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Na mocy ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2019 r., poz. 506 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. 2019 r., poz. 511 z późn. zm.) Gmina Miejska (zwana dalej: GM) będąc miastem na prawach powiatu wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Gmina posiada osobowość prawną. W celu wykonywania zadań GM może tworzyć jednostki organizacyjne, które zgodnie z ustawą; dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. 2019 r., poz. 326 z późn. zm.), przyjmują formę organizacyjno-prawną samorządowej jednostki budżetowej lub samorządowego zakładu budżetowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00