Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.09.2019, sygn. 0112-KDIL3-2.4011.273.2019.2.JK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-2.4011.273.2019.2.JK

Ulga prorodzinna.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 15 lipca 2019 r. (data wpływu 19 lipca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 sierpnia 2019 r. (data wpływu 30 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi prorodzinnej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi prorodzinnej.

Z uwagi na fakt, że wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, pismem z dnia 16 sierpnia 2019 r. nr 0112.KDIL3-2.4011.273.2019.1.JK wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

Wezwanie wysłane w dniu 16 sierpnia 2019 r. zostało skutecznie doręczone w dniu 20 sierpnia 2019 r. Natomiast w dniu 30 sierpnia 2019 r. (data nadania 27 sierpnia 2019 r.) wniosek został uzupełniony.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni w zeznaniu podatkowym za rok 2018 w PIT-38 wykazała ulgę prorodzinną na dziecko () za miesiące od I 2018 r. do VI 2018 r. w kwocie 556,02 zł. Zainteresowana została wezwana przez urząd skarbowy celem sporządzenia korekty na plus. Wnioskodawczyni wyjaśniła, że ma świadomość, że odliczeniu ulgi prorodzinnej na dziecko podlegają dzieci do lat 25, niemniej ze względu na to, że Zainteresowana przez cały 2018 r. była dłużnikiem alimentacyjnym swej córki w kwocie 400 zł / mc, odliczyła ulgę do VI 2018 r., a z pozostałych 6-m-cy 2018 r. dobrowolnie zrezygnowała. Pomimo tego urząd skarbowy za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres Wnioskodawczyni przekazał pozostałą kwotę 548 zł wynikającą z przynależnej całorocznej ulgi prorodzinnej. Następnie organ podatkowy zażądał zwrotu całej kwoty wynikającej z ulgi podatkowej za 11 m-cy roku 2018, z czym podatnik nie może się zgodzić, jako dłużnik alimentacyjny swojej córki. Dodać należy, że córka Zainteresowanej wierzyciel alimentacyjny w okresie wakacji pracując na zlecenie 3 miesiące osiągnęła przychód w wysokości przekraczającej kwotę 3.089,00 zł. Poza sporem pozostaje, że od kwot 12x400 zł potrącanych przez komornika sądowego Wnioskodawczyni zapłaciła podatek 18 % (procent).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00