Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.11.2019, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.514.2019.2.DM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.514.2019.2.DM

Zwolnienie od podatku zamiany prawa wieczystego użytkowania gruntów (działek nr 1 i 2) zabudowanych budowlami.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 września 2019 r. (data wpływu 9 września 2019 r.), uzupełnionym w dniu 21 października 2019 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku zamiany prawa wieczystego użytkowania gruntów (działek nr 1 i 2) zabudowanych budowlami jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 21 października 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku zamiany prawa wieczystego użytkowania gruntów (działek nr 1 i 2) zabudowanych budowlami.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Powiat był użytkownikiem wieczystym nieruchomości składającej się z dwóch działek o nr 1 i 2 o łącznej powierzchni 1,16 ha. Działki są zabudowane dwoma obmurzami. Obmurza były własnością Powiatu. Właścicielem gruntu jest - Skarb Państwa.

Nieruchomość znajduje się na terenach opisanych w planie zagospodarowania przestrzennego jako tereny przemysłowe. Powiat dokonał transakcji zamiany - powyższe działki zamienił na inne. Na okoliczność tej transakcji został spisany akt notarialny. Powiat wystawił fakturę VAT, w której za podstawę opodatkowania przyjął wartość działek z operatu szacunkowego i zastosował stawkę VAT 23%. Przy ustaleniu stawki VAT potraktowano grunt jako niezabudowany, bowiem uznano, że usytuowane na działkach pozostałości po obmurzach nie są typową budowlą. Obmurza stanowiły obudowę stalowych zbiorników na paliwa płynne. Zbiorniki zdemontowano w roku 2002 i od tego czasu obmurza są nieużytkowane. Ich stan techniczny jest zły. Obmurza mają liczne ubytki murów, wykruszenia i popękania tynków, brak posadzki. Wewnątrz i na zewnątrz zakrzaczenia. Można powiedzieć, że jest to ruina do wyburzenia. Powiat nie dokonał rozbiórki tych obmurzy, ponieważ znajdują się one w strefie ochrony konserwatorskiej, wystąpił jednak przed dokonaniem transakcji zamiany do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o zgodę na wyburzenie tych obiektów ze względu na ich zły stan techniczny i nieprzydatność. Z otrzymanego pisma od Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków wynika, że dwa obmurza na działkach ewidencyjnych o numerach 1 i 2 w L., zostają skreślone z ewidencji zabytków i ich rozbiórka jest dopuszczalna ze stanowiska konserwatorskiego. Powiat przed zamianą nie dokonał jednak rozbiórki ww. obmurz.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00