Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.01.2020, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.26.2019.1.WS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.26.2019.1.WS

Skutki podatkowe zawarcia umowy najmu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2019 r. (data wpływu 6 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zawarcia umowy najmu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych zawarcia umowy najmu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca od 13 stycznia 2014 r. prowadzi działalność gospodarczą. Dochody z działalności gospodarczej Wnioskodawca opodatkowuje tzw. podatkiem liniowym według stawki 19%. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT.

W dniu 12 sierpnia 2019 r. Wnioskodawca kupił od osób prywatnych lokal mieszkalny z rynku wtórnego (dalej jako: Lokal), za cenę brutto 364.000,00 zł. Wnioskodawca nie dokonał zakupu Lokalu w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zakupu dokonał do majątku prywatnego. Powyższe potwierdza akt notarialny z dnia 12 sierpnia 2019 r.. Dla Lokalu właściwy sąd rejonowy prowadzi księgę wieczystą.

Lokal znajduje się w bloku mieszkalnym, który został zbudowany w 1980 roku. Wnioskodawca nabył Lokal w celu jego wynajmowania długoterminowego osobom prywatnym wyłącznie dla realizacji celów mieszkalnych. W dniu zakupu stan Lokalu wymagał gruntownego remontu, w związku z czym Wnioskodawca poniósł wydatki na remont generalny Lokalu (dalej jako: Wydatki remontowe). Wydatki obejmują w szczególności usługi budowalne i materiały budowlane. Wydatki remontowe były dokumentowane częściowo fakturami VAT na dane Wnioskodawcy jako osoby prywatnej, częściowo paragonami fiskalnymi (część wydatków udokumentowanych paragonami fiskalnymi zostało opłaconych za pomocą karty kredytowej, debetowej, a część gotówką). Na paragony fiskalne opłacone kartą kredytową, czy też debetową Wnioskodawca posiada wyciągi bankowe potwierdzające dokonanie tychże transakcji. Koszt remontu po jego zakończeniu Wnioskodawca szacuje na około 50.000,00 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00