Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.02.2020, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.489.2019.1.MZA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.489.2019.1.MZA

Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup biletów i voucherów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 5 grudnia 2019 r. (data wpływu 11 grudnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup biletów i voucherów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 grudnia 2019 r. do Organu wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup biletów i voucherów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, będący Spółką z o.o. (dalej: Spółka) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług reklamowych. Spółka zapewnia kompleksową strategię działań online dopasowaną do celów biznesowych klientów, rozwijając i optymalizując działania w kierunku maksymalizacji zysków klienta (tzw. performance marketing). Usługi są świadczone z wykorzystaniem kanałów online i sprowadzają się przykładowo do umieszczania na stronach internetowych reklam danego podmiotu, wysyłania smsów, e-mailingów do określonej grupy użytkowników, prowadząc działania w sieci, mediach społecznościowych etc. Spółka umiejętnie łącząc technologię z narzędziami marketingowymi dostarcza kompleksową obsługę marketingową w zakresie usług online (ale to nie jest szczególny wyróżnik na tle konkurencji) równolegle propagując kulturę i kulturalne wydarzenia w ramach tzw. kulturalnego performance (co właśnie ma być wyróżnikiem). Głównym założeniem akcji jest celebrowanie kultury w każdym wymiarze relacji międzyludzkich oraz współpracy biznesowej. Założenie akcji: upowszechnianie kultury to propagowanie idei przyjmowanych bezinteresownie, po to aby znalazły się one w zasięgu odbiorców i zostały przez nich przyjęte jako własne oraz pozostawiły po sobie w ich osobowości pozytywny ślad. Teatr, taniec, kino, muzyka, literatura, sztuka płaszczyzn kultury i sztuki jest wiele, jednak łączy je jedno w ich centrum zawsze znajduje się człowiek.

Spółka w kontaktach biznesowych i pozyskiwaniu nowych kontraktów wykorzystuje akcję kulturalną X, aby wyróżnić się na tle konkurencji, tym samym wspierając własne działania w pozyskiwaniu nowego biznesu. Partnerzy zapraszani do współpracy i współpracujący, cyklicznie zapraszani są na wydarzenia kulturalne np. teatr, do kina, do zakupu książki czy płyty z muzyką (vouchery w kwocie 50 zł). Zaproszenia na wydarzenia kulturalne czy vouchery są wartością dodaną do współpracy ze Spółką dla jej klientów i partnerów biznesowych, lokalizując ich i zachęcając do wspólnego dialogu, który oczywiście docelowo przekłada się na wzrost biznesu Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00