Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.06.2020, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.102.2020.6.MJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.102.2020.6.MJ

W sytuacji dokonywania przez Wnioskodawcę zapłaty należności rolnikowi ryczałtowemu wynikającej z faktury VAT RR na inny rachunek bankowy niż będący w wykazie, o którym mowa w art. 96b ust. 1 podatku od towarów i usług należący do ww. rolnika ryczałtowego wykonującego działalność, do której nie stosuje się przepisów ustawy Prawo przedsiębiorców, to wydatek taki, nawet w sytuacji jeśli płatność będzie przekraczała 15.000 zł, będzie mógł być uznany za koszt uzyskania przychodu w myśl ustawy o podatku dochodowego od osób fizycznych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 stycznia 2020 r. (data wpływu 31 stycznia 2020 r.) oraz jego uzupełnieniu z dnia 5 maja 2020 r. (data wpływu 8 maja 2020 r. ) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 16 marca 2020 r. Nr 0114-KDIP1-1.4012.55.2020.2.RR, 0114-KDIP3-2.4011.102.2020.3.MG, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 stycznia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 16 marca 2020 r. Nr 0114-KDIP1-1.4012.55.2020.2.RR, 0114-KDIP3-2.4011.102.2020.3.MG wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych wniosku.

Pismem z dnia 5 maja 2020 r. (data wpływu 8 maja 2020 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie skupu żywca. Podstawowymi dostawcami towaru są rolnicy prowadzący indywidualne gospodarstwa rolne. Rolnicy będący dostawcami żywca w większości są zwolnionymi z podatku od towarów i usług. Rolnicy będący czynnymi podatnikami podatku od towarów i usług zarejestrowali konta bankowe na tzw. białej liście/zgłosili do właściwego Urzędu Skarbowego/, i w tym zakresie Wnioskodawca nie ma żadnego problemu. Wnioskodawca zobowiązania reguluje za pośrednictwem banku na rachunek bankowy wykazany na tzw. białej liście. Problemy występują z regulacją zobowiązań za towary nabywane od rolników ryczałtowych, będących na gruncie art. 15 ustawy podatnikami podatku od towarów i usług. Jednakże rolnicy ryczałtowi nie są czynnymi podatnikami tego podatku. W związku z powyższym niektóre Urzędy Skarbowe odmawiają wpisania konta bankowego tych rolników na tzw. białą listę, natomiast niektóre Urzędy dokonują rejestracji konta wskazanego przez rolnika ryczałtowego na tzw. białą listę. Pomimo wpisu i rejestracji kont bankowych konta rolników ryczałtowych nie są ujawnione na tzw. białej liście. Często transakcje z rolnikami ryczałtowymi przekraczają wartość 15.000,00 PLN. Wszystkie płatności na rzecz rolników ryczałtowych dokonywane są za pośrednictwem banku. A zatem pojawia się wątpliwość, przy różnym zachowaniu się organów podatkowych, czy płatności dokonywane na rzecz rolników ryczałtowych na konta nie widniejące na tzw. białej liście oraz na konta nie zgłoszone do urzędu skarbowego nie naruszają prawa i czy są wykonywane zgodnie z prawem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00