Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.07.2020, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.183.2020.2.WR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.183.2020.2.WR

Dostawa części budynku w postaci wyodrębnionego lokalu, nie będzie dokonana w ramach pierwszego zasiedlenia, ani przed nim, gdyż jak wynika z okoliczności zdarzenia przyszłego lokale zostały już zasiedlone z uwagi na wykorzystywanie ich jako Posterunek Milicji Obywatelskiej, a następnie jako Posterunek Policji oraz ich wynajem

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 marca 2020 r. (data wpływu 26 marca 2020 r.), uzupełnionego pismem z 2 czerwca 2020 r. (data wpływu 9 czerwca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży lokali mieszkalnych wraz z pomieszczeniami przynależnymi i udziałami w nieruchomości wspólnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 marca 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży lokali mieszkalnych.

Powyższy wniosek został uzupełniony pismem z 2 czerwca 2020 r. (data wpływu 9 czerwca 2020 r.), które stanowiło odpowiedź na wezwanie organu z 28 maja 2020 r., znak: 0111-KDIB3-3.4012.183.2020.1.PJ.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe:

Od dnia 1 lipca 2016 r. Powiat A. (dalej Powiat) jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym NIP (...) i począwszy od lipca 2016 r. składa deklarację VAT we własnym imieniu. Z dniem 01.01.2017 r. zgodnie z wymogiem art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1454) Powiat podjął rozliczenie podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Powiat będąc jednostką samorządu terytorialnego posiada osobowość prawną i wykazuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym. Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego posiada osobowość prawną i sporządza scentralizowaną deklarację podatku od towarów i usług VAT-7. W imieniu Powiatu jako Sprzedawcy i podatnika podatku VAT faktury VAT wystawiają poszczególne jednostki organizacyjne jako Wystawca faktury z NIP em Powiatu. Obsługę scentralizowanych rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług VAT prowadzi Starostwo Powiatowe w A. Zgodnie z regulacją zawartą w art. 11 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami organem reprezentującym Skarb Państwa jest Starosta, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej. Jednakże podatnikiem podatku od towarów i usług w ramach wykonywania zadań zleconych w imieniu Skarbu Państwa nie jest starosta, który nie posiada osobowości prawnej tylko Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego wyposażona w osobowość prawną (vide: Interpretacja indywidualna 0112 KDIL4.4012.270.2017.2.NK z dnia 02.10.2017 r.)

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00