Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 21 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL1-2.450.1232.2020.3.PR

WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE – obsługa pojazdów poleasingowych obejmująca umówienie się z klientem firmy leasingowej na odbiór auta, dokonanie opisu stanu samochodu w aplikacji elektronicznej oraz relokację samochodu przez członka personelu, który przyjeżdża nim na plac Wnioskodawcy

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową, i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 4 grudnia 2020 r. (data wpływu 11 grudnia 2020 r.), uzupełnionego pismem z dnia 15 marca 2021 r. (data wpływu 17 marca 2021 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbo wej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa (świadczenie kompleksowe) – obsługa pojazdów poleasingowych obejmująca umówienie się z klientem firmy leasingowej na odbiór auta, dokonanie opisu stanu samochodu w aplikacji elektronicznej oraz relokację samochodu przez członka personelu, który przyjeżdża nim na plac Wnioskodawcy

Opis usługi: kompleksowa obsługa pojazdów poleasingowych jest świadczona na rzecz firm leasingowych zajmujących się wynajmem długoterminowym pojazdów i składa się z szeregu następujących po sobie czynności (usług):

  1. Na zlecenie firmy leasingowej dział logistyczny Wnioskodawcy umawia się z klientem firmy leasingowej na odbiór auta, po zakończonej umowie leasingu.
  2. Po umówieniu odbioru członek personelu Wnioskodawcy jedzie w umówione miejsce gdzie dokonuje opisu stanu samochodu w aplikacji elektronicznej (stan pojazdu z zewnątrz, wewnątrz, czy są widoczne uszkodzenia, stan baku), wykonuje zdjęcia pojazdu i zapisuje je jako protokół odbioru w aplikacji.
  3. Po przekazaniu samochodu przez dotychc zasowego użytkownika, członek personelu Wnioskodawcy dokonuje relokacji auta na plac Wnioskodawcy. Członek personelu Wnioskodawcy tankuje auto na stacji paliw i przyjeżdża tym autem na plac Wnioskodawcy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00